Article in today’s Gazette says that the workon Dorval Circle will go until 2013. The print version also mentions that this project will “allow” for a high speed train from the airport to downtown without actually mentioning any specific plan or route for such a rail line. Yet wouldn’t that make for a very strong commitment to something specific? It s always a slippery slope when you committ millions of dollars on theoretical possibilities. And given that the Turcot redo is scheduled to go to 2015, not to mention Bonaventure and the Ville Marie, we are going to see some intense freeway infrastructure building on the island over at least the next 7 years and it will be happening while many, many, highway overpasses are being replaced around Quebec.
CONFÉRENCES AU CONSEIL RÉGIONAL DE L’ENVIRONNEMENT :
Le Conseil Régional de l’Environnement de Montréal et la Coalition pour l’Apaisement et la Réduction de la Circulation organisent deux conférences en lien avec la réfection de Turcot :
1) Présentation de Pierre Brisset, directeur du Groupe de recherche urbaine d’Hochelaga-Maisonneuve, sur les problèmes de mobilités est-ouest (modernisation de la rue Notre-Dame et complexe Turcot) et sur les solutions. Pierre Brisset a dernièrement présenté son point de vue aux universités Mc Gill et Concordia ainsi qu’à la Direction de la Santé Publique de Montréal.
Mercredi le 29 octobre 2008 à 14 h au 454, avenue Laurier Est
2) Présentation de Carl Boily, directeur de projet de la navette ferroviaire entre l’aéroport de Dorval et le centre-ville de Montréal sur l’état d’avancement du projet.
Jeudi le 6 novembre 2008 à 14 h au 454, avenue Laurier Est
S’il vous plaît veuillez confirmer votre présence auprès de Daniel Bouchard, 514-842-2890 poste 230.
It’s not so long ago they built the “new and improved” Dorval Circle. And now it’s being undone because it was never any good. What a waste! Who takes those stupid decisions?